Үкіметте ақы төлеу жүйесінің жолдардың сапасына қалай әсер еткені айтылды
Қазақстандағы автокөлік жолдарының жалпы желісі – 95 мың км, оның ішінде 25 мың км — республикалық, 71 мың км — аудандық және облыстық жолдар. Primeminister.kz сайтына берген сұхбатында бірінші вице-премьер Роман Скляр осындай ауқымды желіні күтіп-ұстау және оның сапасы туралы айтып берді.
«Біз жолдарда ақы төлеу жүйесін белсенді түрде енгізіп жатырмыз. Бірнеше жылдан кейін өзін-өзі ақтап, осы жолдарды нормативтік шектерде қамтамасыз етуі тиіс. Егер республикалық автокөлік жолдары желісін алатын болсақ, жолдар нашар салынып жатыр деген стереотиптер бар. 2009 жылы «Астана – Бурабай» автомобиль жолының соңғы учаскесі тапсырылды. 15 жыл өтті — бұл жол әлі де өте жақсы жағдайда, өйткені ол дұрыс күтіп ұсталды. Бірақ біздің нормативтеріміз бойынша жұмыс істесек, келесі жылы мұнда күрделі жөндеу жұмыстарын бастауымыз керек. Басқа да мысалдар бар: "Батыс Еуропа – Батыс Қытай". Біз халықаралық қаржы институттарынан несие алдық, жобаны 2015 жылы толығымен аяқтадық, бірақ кейбір учаскелердегі жұмыстар ертерек аяқталды. Жолдардың жағдайы жақсы, олар дұрыс күтілуде, сапасы еуропалық сападан кем түспейді. Жобаларға әлемдегі үздік компаниялардың техникалық қадағалау инженерлері тартылды. Біздің мамандар сол жолдарда бірге жұмыс істеп, тәжірибе жинады. "Астана – Павлодар" жолының кейбір учаскелері 10 жылға жуық уақыт бойы қолданыста болды. 1999 жылдан бері салынған жол учаскелерін алайық: бұл «Атырау – Бейнеу» жолы, жеткілікті уақыт өтті. Күрделі жөндеу немесе реконструкциялау жұмыстарын жүргізу қажет, бірақ соған қарамастан жол әлі де қолданыста», — деп атап өтті бірінші вице-премьер.
Қазақстанда 2019 жылдан бастап «Жол активтері сапасының ұлттық орталығы» РМК жұмыс істейді. Кәсіпорын қалалардың барлық автомобиль жолдары мен көшелеріндегі учаскелердің тапсырыс берушілері, мердігерлері және техникалық қадағалауынан кейін іріктеп бақылау жүргізеді.
«Жолдардың сапасы мердігерлерге ғана емес, сонымен қатар жолдарды қазып, салдарын дереу жоюға тура келетін коммуналдық апаттарға да байланысты. Біздің елде жол салушылар кеңестік құрылыс нормалары мен ережелері бойынша жұмыс істейді деген стереотип бар. Бұл жай ғана миф деп айта аламын. Өткен ғасырдың 90-шы жылдарының соңынан бастап, республикалық желіге алғашқы қарыздар алынған кезде, халықаралық қаржы ұйымдарының автомобиль жолдарын күрделі жөндеу бойынша реконструкциялау жөніндегі нормативтік базаның әлемдік стандарттарға сәйкес келуі тиіс деген талаптары болды. Біз Еуропа мен АҚШ-тағы сияқты жобалаймыз. Әрине, сапаны жақсартуға ұмтылу керек, кемелдіктің шегі жоқ. Әрбір саланы, оның ішінде жол саласын Үкімет қандай да бір дәрежеде қолдайды», — деп қорытындылады сөзін Роман Скляр.